0 0
אורז. אורז לבן. אחד אחד, שלב שלב.

Share it on your social network:

Or you can just copy and share this url

אורז. אורז לבן. אחד אחד, שלב שלב.

גם אורז לבן טוב צריך לדעת להכין ;)

  • Serves 3
  • Easy

Directions

Share

בספר ארבע הסכמות (דון מיגל רואיס) שאם לא קראתם אותו אז אולי כדאי שתעצרו את כל מה שאתם עושים כרגע ותלכו לחנות הספרים הקרובה לביתכם (זה אשכרה הטיפ הכי טוב שנתתי לאחרונה) אבל אם כן קראתם אז אולי אתם זוכרים שההסכם השלישי מדבר על לא להניח הנחות.

מפה לשם…

.

1 כוס אורז בסמטי לבן. אני משתמשת באורז של חברת טילדה (אריזה בצבע כחול מטאלי) שהוא איכותי ותמיד מצליח

1+3/4 כוס מים בטמפ׳ החדר 

1 כפית שטוחה מלח

1 כף שמן

.

האותיות הקטנות:

פעם ראשונה שמכינים אורז? אם כן אז אין מאושרת ממני שאני הראשונה שלכם ואני חייבת לדעת מזה! וגם, כמה דברים שכדאי לדעת לפני..

משתמשים בסיר קטן יחסית עם מכסה תואם ובלהבה הקטנה של הכריים (יש סוגי כיריים בהם הלהבה הקטנה היא בגודל מטבע של 10ש״ח וזה יהיה נמוך מדי אז תלכו על להבה אחת מעל). מתחילים בלחמם את הסיר על אש גבוהה, זה לוקח ממש דקה אז לא לחכות עד שמעלה עשן! למה חשוב לחמם את הסיר לפני השמן? כי אם נשים אם השמן על סיר לא מחומם, עד שיתחמם השמן עלול להשרף – קחו את הטיפ הזה מכאן והלאה :). 

שימו לב שלא משנה מה גודל הכוס שבחרתם להשתמש בה, החוקיות היא למדוד את יחס המים באותו הגודל של הכוס. כשתרצו להוסיף את המים, הסירו לשניה את הסיר מהלהבה. הסיבה שמזיזים את הסיר היא כי המים עלולים להשפריץ מרוב התרגשות 🙂

זה באמת הכי פשוט שיש ומה שיקבע כמה טעים יצא לכם זה מידת הלחץ שתכניסו לסיר. אז שחררו לחץ, תעבדו לפי ההוראות ויהיה ממש בסדר וגם ממש טעים 🙂

למה חשוב מאוד לדעת להכין אורז לבן פשוט וטעים? כי מכאן יוצאים לאין סוף מנות טעימות ומגוונות כמו למשל – מג׳דרה או כתוספת לעוף בפלפלים 

משהו לא ברור או מידע חסר שמעכב אותכם מלהכין את המתכון?

דברו אלי באינסטגרם – /daniellatepp/

או בעמוד הפייסבוק – gamandgamblog

מבטיחה לענות לכל שאלה הכי מהר שאפשר.

מצאתם טעות כלשהי או שיש לכם איזו תוספת משדרגת אושהתנסתם במתכון וזה שימח אתכם? ספרו לי על כך ואודה לכם מאוד 🙂

.

(Visited 684 times, 1 visits today)

Steps

1
Done

על אש בינונית בסיר מחומם מראש, שמים את כף השמן וסופרים עד 10, מוסיפים את האורז והמלח ומערבבים בעזרת כף עץ. תנו ערבוב של דקה-שתיים, עד שיעלה הריח הממכר של קליית האורז.

2
Done

מוסיפים את המים, מערבבים ומביאים לרתיחה. כשהמים תחילים לבעבע, מנמיכים הכי שאפשר את האש, מערבבים וסוגרים עם מכסה ל 15 דקות. 

3
Done

מכבים את האש, מסירים את המכסה ומכסים את פתח הסיר במגבת נקייה ומעל מחזירים את המכסה. ומשאירים את הסיר סגור עם המגבת לעוד 5 דקות. לאחר מכן מערבבים את האורז בעזרת מזלג. לאחר צינון, ניתן לשמור במקרר עד 4 ימים.

4
Done
previous
ללא גלוטן! פנקייק שיבולת שועל עם מייפל, בננות ופקאנים מקורמלים  
next
כשהמזרחי והמזרח נפגשים – עוף עם ירקות ותבלינים בחלב קוקוס
previous
ללא גלוטן! פנקייק שיבולת שועל עם מייפל, בננות ופקאנים מקורמלים  
next
כשהמזרחי והמזרח נפגשים – עוף עם ירקות ותבלינים בחלב קוקוס
Site is using a trial version of the theme. Please enter your purchase code in theme settings to activate it or purchase this wordpress theme here