0 0
הכל בסיר אחד – עוף עם אורז ותפו״א בכורכום

Share it on your social network:

Or you can just copy and share this url

הכל בסיר אחד – עוף עם אורז ותפו״א בכורכום

תכינו את המתכון הזה פעם ראשונה בשבילי ופעמים רבות נוספות בשבילכם :)

  • 100
  • Serves 4
  • Medium

Directions

Share

זה ללא ספק מתכון הדגל שלי! אין מתכון שאני יותר אוהבת להכין ממנו ולמה? כי אין מי שטועם את התבשיל הזה ולא מבקש מרשם וזה אשכרה ארוחה שלמה וסופר בריאה שאין טעימה ממנה ואפילו ניל שלי בת 10 חודשים כבר התמכרה! והשוס – הכל בסיר אחד וב-15 דקות עבודה. כן-15 דקות! יאללה פתחו שעונים

.

היינו חבורה של צעירים ויפים (ורזים) בחברה שבה עבדתי כמנהלת מותג אז בתחילת שנות האלפיימעשרה. ישבנו במגדל המשולש בעזריאלי, קומה 36, מעל הקניון האימתני וכמה קומות מתחת לענבל אור בימיה הטובים, לפני שהיא חזרה בתשובה. 

תכלס היה כיף! שלטנו על חצי קומה, כל החלל קירות שקופים, כאלו שמדרבנים הצקות ושטויות של ילדי ריטלין על יותר מדי זמן מול מסך מחשב. 

היה כיף, אך הדבר שהיה כיף מכל היה הצעקה שנשמעה כל יום האמצע היום  – יאללה! צהריים! אוכל!

כולנו אז כמו חולדות מטופחות, הסתננו מהמחילות השקופות והתקבצנו בחלל המטבח חמושים בקופסאות פלסטיק, דרוכים כאילו התכנסנו לישיבת חרום של רגע לפני מלחמה. יום אחד, בעודי ממתינה באיפוק מאופק בתור למיקרו, פורץ מתוך המחמם הקטן ניחוח ממסטל שלרגע הרגיש שכמעט נראה לעיין. זה היה של שנשן. מיד ארגנתי לעצמי את המקום ישיבה לידה כדי שאוכל לחקור. ״מה שנשן? את רוצה לספר לי מה זה הריח המטורף הזה שהבאת איתך לפה?״ -״אה, זה? זה עוף בכורכום, הכי קל בעולם! שימי בסיר תפוחי אדמה, עוף, כוסברה, שום וכורכום, מלח ופלפל, שעה ומוכן״.

הזיכרון שלי שואף לאפס. באמת. לפעמים אני רואה אנשים שלפי הגישה שלהם כלפי אני לגמרי אמורה להכיר אבל אין לי צל של מושג מאיפה ומרוב הפאדיחה פשוט בא לי להגיד שלא מזמן קיבלתי מכה חזקה בראש ואיבדתי את הזיכרון ״אז רק תזכיר לי רגע?״ 

אין לי זיכרון, עד שזה מגיע לאוכל. אני זוכרת ריחות מלפני 25 שנה כאילו אני מריחה אותם ברגעים אלו ממש. מקומות שהיינו בהם? דברו איתי רק דרך מסעדות, אני זוכרת באיזה שולחן ישבנו, מה הזמנו ומה דעתי היתה על כל מנה ולא פחות חשוב – איך השירות שקיבלנו. תבלינים, מתכונים, שחזור טעמים, בנושא הזה הזיכרון שלי עובד בכל הגוף והוא תמיד בשיא שלו כמו נטע ברזילי רגע אחרי ההכרזה.

נצרתי.

עוד באותו שבוע הכנתי את התבשיל הממכר הזה וברגע שהתנסתי והבנתי כמה פשוט וכמה טעים, משפחתי ומקרב לבבות הוא, הוא הפך להיות אורח קבע בבית שלי ולרבות הימים גם של רבים נוספים. עם השנים, הטכניקה השתנתה ונוסף לו אורז ששותה את כל הריח ההוא שפרץ מהמיקרו ומקבל נימוחות וטעם כאלו שלא תמצאו בשום סיר אחר.

אז שנשן יא מלכה – תודה! המתכון מוקדש לך.

.

8-10 שוקי עוף מומלחים (תתחשבו בגודל השוקיים מול גודל הסיר)

2 תפו״א גדולים פרוסים ל8 מ״מ

1-2 ראשי שום, קלופים שלמים (בהתאם לגודל של ראש השום, במקרה הזה אין ״יותר מדי שום״ 🙂

3 כפיות גדושות של אבקת כורכום או 3 כפות כורכום טרי מגורר

1.5 כוסות אורז ריזוטו

1.5 כפיות מלח גרוס

1/2 כפית פלפל שחור גרוס

1 חופן כוסברה (לא חובה למי שלא אוהב)

שמן זית

.

האותיות הקטנות:

מי שאוהב כוסברה – לפזר רבע צרור קצוץ גס כששמים את השום (רגע לפני שמוסיפים את המים).

פשוט לא היתה לי גמבה אדומה בבית אבל בעיקרון אני מפזרת רצעות גמבה באותו שלב שאני שמה את השום וזה מעולה יחד וגם מאוד בריא!

נשמר נהדר במקרר כמה ימים רק רצוי לא לחמם על הגז כי רוב הסיכויים שהתחתית תשרף, אלא בתנור או במיקרו ולהוסיף מעט מים שייצרו תהליך אידוי.

משהו לא ברור או מידע חסר שמעכב אותכם מלהכין את המתכון?

דברו אלי באינסטגרם – /daniellatepp/

או בעמוד הפייסבוק – gamandgamblog

מבטיחה לענות לכל שאלה הכי מהר שאפשר.

מצאתם טעות כלשהי או שיש לכם איזו תוספת משדרגת אושהתנסתם במתכון וזה שימח אתכם? ספרו לי על כך ואודה לכם מאוד 🙂

.

(Visited 1,014 times, 1 visits today)

Steps

1
Done
2
Done

על אש בינונית / גבוהה, בסיר רחב עם דופן נמוך (או פשוט סיר רחב :), נחמם 2 כפות שמן זית ונזיז את הסיר מצד לצד כך שהשמן יתפרס בצורה אחידה. נשים את שוקי העוף הממולחות, נפזר מעליהן כפית גדושה של אבקת כורכום ונצרוב 3 דקות מכל צד עד שמזהיבות מעט. (הכל בסדר אם העור נדבק לסיר. 

נסגור את האש ונוציא את שוקי העוף לקערה.

3
Done

נרפד את הסיר בשכבה דקה של שמן זית, נוסיף חצי כפית גדושה של כורכום, נכבה לרגע את האש ונפתח את הטעמים תו״כ ערבוב עם כף עץ (חשוב לכבות את האש שהכורכום לא ישרף). נסדר את פלחי תפו״א בשכבה אחת זה לצד זה ונפזר מעל חצי כפית גדושה של כורכום וחצי כפית מלח ונדליק חזרה את האש לאש בינונית נמוכה כך שתפוחי האדמה יצרבו מעט, תו״כ נמשיך במלאכה.

4
Done

על תפוחי האדמה, נסדר יפה את שוקי העוף ואם נשאר קצת מיץ מהעוף בקערה, נשפוך אותו לסיר. בין העוף נפזר את שיני השום, נוסיף 2.5 כוסות מים רותחים (המים צריכים להיות מילימטר מעל גובה אמצע השוקיים), נגביר את האש ונביא לרתיחה. כשהמים מבעבעים, ננמיך את האש ונסגור את הסיר עם מכסה 50 דקות. מפעם לפעם נשקה את העופות עם הרוטב שבסיר בעזרת כף. 

5
Done

זה הזמן להוסיף את אורז הריזוטו. נשתדל שהאורז ישפך לחריצים שבין השוקיים. עכשיו נפזר מעל באחידות 1/2 כפית כורכום, כפית מלח ו1/2 כפית פלפל שחור, נוסיף 2.75 כוסות מים רותחים. בעדינות בעזרת כף, נזיז מעט את האורז כך שהמים יעטפו כל גרגר וגרגר. נגביר להבה ונביא לרתיחה ואז ננמיך את האש, נסגור ל-25-30 דקות. 

נסגור את האש, נפזר מעל את עלי הכוסברה ונסגור לעוד 10 דקות

6
Done

נסגור את האש, נפזר מעל את עלי הכוסברה ונסגור לעוד 10 דקות

previous
פנקייק דלורית עם נגיעות רוזמרין ומוסקט
next
ג׳וני מקרוני של סבתא שרי
previous
פנקייק דלורית עם נגיעות רוזמרין ומוסקט
next
ג׳וני מקרוני של סבתא שרי
Site is using a trial version of the theme. Please enter your purchase code in theme settings to activate it or purchase this wordpress theme here