1 0
מתכון לפאייה פרגיות וכנפיים

Share it on your social network:

Or you can just copy and share this url

מתכון לפאייה פרגיות וכנפיים

אתם הולכים להיגנב מהריח שייצא לכם מהסיר… 

  • Medium

Directions

Share

בוני שלי, שחגגה השבוע 11 חודשים, עשתה אתמול את הצעדים הראשונים שלה. 

אז נכון שמצד אחד אני סופרת את הימים שבוני כבר תגיעה לגיל שבו היא תספר לכולם על השניצלים של אמא שלה (מתכון מנצח אגב), אבל מצד שני – מהר לי מדי. לגמרי מהר לי מדי. 

לפני שניה זה היה רק שופי ואני, שרועים על הספה במרתון של משחקי הכס ודקסטר, מנשנשים כריכונים עד השעות הקטנות מאוד של הלילה. 

שניה אחרי, שזה בעצם ממש לפני רגע, הגיחה בוני.

זה היה ממש לפני רגע שהיא התכרבלה לי בידים בנינוחות הדדית כזאת כאילו העולם עצר מלכת. או שהיתה יכולה לשכב על חיתול טטרה בפינת ספת ה״רייש״ תחומה בכריות ומולה בובת נמו, הדג הכתמתם שמשהו בו הצליח לרתק אותה שעות אליו, שעות. באמת שעד לפני רגע, היא היתה תינוקת מתוקה ונעימה שכאילו ניסתה לתת לנו את הזמן לעכל את השינוי שקורה פה, את עצם נוכחותה ואת מה שזה אומר עלינו. זה לא עבד.

ואז מבלי לקלוט, כאילו יום אחד התעוררנו ויש לנו ילדה בבית. ילדה שאם אני מנסה לתפוס לרגע כדי לגנוב חיבוק קטן, היא מתעצבנת כאילו אני מבזבזת לה זמן יקר וחשוב במה שנכון להיום נחשב למשימת חייה – להעיף כל דבר שבנמצא על הרצפה. 

ילדה שאם ריאנה היתה רואה את הביצועים שלה לשיר “work”, היא במיידית הייתה עושה שינוי בהרכב רקדני הליווי שלה. 

יש לי ילדה בבית, שכל צהריים אני צריכה להמציא את עצמי מחדש והאמת שלא בשבילה אלא בשבילי, כי היא כאילו קלטה אותי, ומכל ביס ממה שאני מכינה היא מתענגת ומוסיפה קולות התלהבות ואותי זה מרגש כאילו התקשרו לבשר לי שקיבלתי כוכב מישלן. 

פתאום יש עוד מישהי שאומרת ״לא״ בבית וגם עוד כלמני דברים אבל בשפה שאנחנו עדיין לא מבינים. גם יודעת איך עושה אריה וכלב וחתול. 

הכל קורה תוך כמה חודשים וכמה חודשים זה לא מספיק זמן כדי לעכל שיש לך ילדה בבית.

אז אני לא יודעת באיזה שלב אמא קולטת שהיא אמא, אצלי זה בכלל עדיין לא באופק. אני רק יודעת להגיד שיש לי ילדה בבית, שעושה לי אדרנלין מטורף בלב ובחיים, וזו אותה ילדה שרק לפני שניה נולדה וכבר אתמול עשתה את צעדיה הראשונים.

.

700 גרם (כ6-8 סטייקים) פרגיות חתוכות גס, מומלחות ומפולפלות 

3-4 (בהתאם לגודל) כנפיים מומלחות ומפולפלות 

1.5 כוס אורז לפאייה או אורז ארבוריו

1 בצל לבן בינוני קצוץ

7 שיני שום קצוצות גס

2 גזרים בינונים חצויים ופרוסים

1.5 כפית הריון חודש 8 פפריקה מתוקה 

1 כפית הריון חודש 7 כורכום

קמצוץ זעפרן (ראו בתמונות)

1.5 כפית מלח גרוס

1 כפית שטוחה פלפל שחור גרוס 

5 כפות שמן זית

1 בצל ירוק גדול פרוס  (או 2 קטנים)

1 לימון פרוס להגשה

.

האותיות הקטנות:

בוני כמובן אוכלת איתנו הכל לכן לא שמתי חריף אך למי שנפשו חשקה, אפשר לשים בין 1/2-1 רצועות של פלפל צ׳ילי טרי ולהוסיף יחד עם טיגון הבצל והשום, או להוסיף 1/2-1  כפית צ׳ילי יבש יחד עם התבלינים.

להכנת הפאייה רצוי להשתמש בסיר רחב ונמוך, כזה שיכול להכנס עם מכסה תואם לתנור. אם אין בנמצא אז לא נורא, פשוט להכין בסיר רחב ולדלג על שלב התנור, זה עדיין יוצא מטריף!

אם אתם שוטפים את חתיכות העוף לפני השימוש (חשוב), תדאגו גם לייבש אותן היטב, אחרת הן ידבקו לסיר בזמן הצריבה.

אל תוותרו על סקוויז מהלימון על הפאייה – זה עוד אחד מהמקרים בהם הוא באמת מוסיף המון.

הכנפיים – במקרה הזה הן יותר שחקן חיזוק חשוב מאשר נתח נוסף של עוף אז לא לוותר עליהן! הטעם והמרקם שהן מוסיפות לפאייה קריטיים למנה. 

משהו לא ברור או מידע חסר שמעכב אותכם מלהכין את המתכון?

דברו אלי באינסטגרם – /daniellatepp/

או בעמוד הפייסבוק – gamandgamblog

מבטיחה לענות לכל שאלה הכי מהר שאפשר.

מצאתם טעות כלשהי או שיש לכם איזו תוספת משדרגת אושהתנסתם במתכון וזה שימח אתכם? ספרו לי על כך ואודה לכם מאוד 🙂

.

(Visited 438 times, 1 visits today)

Steps

1
Done

על הלהבה הכי גדולה בכיריים באש בינונית/גבוהה, מחממים סיר רחב עם דופן נמוך (כזה שיכול להכנס גם לתנור). כשהסיר חם, מוסיפים 2 כפות שמן זית ואת הפרגיות והכנפיים ונותנים צריבה קלה של 3 דקות מכל צד (אם נדבק חזק לסיר, תנו עוד דקה והחתיכה תשתחרר בקלות. אם אם בכל זאת יש שאריות דבוקות זה מעולה לנו לטעם). מעבירים את הנתחים לקערה, מיד נחזור אליהם. 

2
Done

לשלב הזה נכין מראש את 3 כוסות המים וצלוחית עם פפריקה, כורכום וזעפרן ככה שיהיה אפשר לפעול מהר.

שמים בסיר את הבצל הקצוץ והשום, נותנים להם דקה ומוסיפים את הגזר, נותנים עוד דקה ומוסיפים את האפונה ותו״כ מערבבים.

אחרי דקה, ננמיך את האש ונזיז את התערובת לצד אחד של הסיר ובצד המפונה נשים 3 כפות שמן זית ועליהן נשים את הפפריקה, הכורכום והזעפרן. נערבב כמה שניות את התבלינים בשמן (בכך נפתח את הטעמים והארומה של התבלינים), לאחר מכן נאחד עם התערובת שבסיר, נוסיף את המים ונערבב (אנחנו עדיין ממשיכים על להבה נמוכה)

3
Done

מתבלים את התערובת עם מלח ופלפל. המים צריכים להיות מלוחים עבור האורז אז זה הזמן לטעום ולתקן תיבול. מוסיפים את האורז וערבבים. מסדרים יפה את הכנפיים והפרגיות מעל ולאחר מכן בעזרת כף נשטוף את החלקים החשופים. עכשיו נגביר את האש ונביא לרתיחה (אמור לקרות תוך כמה שניות) כשהמים מבעבעים סוגרים את הסיר עם מכסה תואם ומעבירים את הסיר ללהבה הבינונית בכיריים ושמים על אש נמוכה ל 23 דקות. 

4
Done

שלוש דקות לפני סוף הזמן מחממים תנור ל 220 מעלות. לאחר 23 דקות, מסירים את המכסה ומכניסים את הסיר פתוח לתנור 8-10 דקות, עד שהלמעלה מקבל את המראה הספרדי 

לפני הגשה מפזרים פרוסות בצל ירוק מעל ומגישים לצד פרוסת לימון

previous
מתכון לעגבניות מיובשות ממכרות
next
עוף עם ירקות בסילאן
previous
מתכון לעגבניות מיובשות ממכרות
next
עוף עם ירקות בסילאן
Site is using a trial version of the theme. Please enter your purchase code in theme settings to activate it or purchase this wordpress theme here