0 0
עוף עם שומר וכרישה ברוטב סילאן וטימין

Share it on your social network:

Or you can just copy and share this url

עוף עם שומר וכרישה ברוטב סילאן וטימין

Features:
  • Gluten Free

חגיגת טעמים שנמסה בתוך הפה. את המתכון הזה אתם חייבים (!!) להכין.

  • Serves 4
  • Easy

Directions

Share

כל כך הרבה זמן לא כתבתי כאן, שזה מרגיש כמו שמישהו שלא דיברת איתו מלא זמן שואל ״אז מה עניינים? ומה חדש?״ ואתה עונה ״הכל אחלה״, כי לך תגלול לו עכשיו את כל מאורעות חייך… 

מפה לשם,

העניינים הם אותם עניינים רק בהתהוות – בוני לאט לאט בונה את עצמה כאחת הדמויות המצחיקות שהכרתי (כן זה לגמרי מהאבא) וגם היא כמו שאר בני גילה, גדלה בקצב מסחרר. 

פסח מאחורינו ועבר בצורה הכי כיפית, חמימה ופרחונית כמו שרק הולנד במזג אויר שמשי וחברים טובים יודעים לעשות. 

פרוייקטים חדשים ומרתקים מתחילים לבעבע ובין היתר מתכוננת בהתרגשות לסדנת בישול שאעביר בארץ ביוני הקרוב ועוד שתי סדנאות בלונדון. הבית החדש והחיוני שעברנו אליו לפני כחודשיים מכניס לנו כל כך הרבה אור לבית ולנשמה. חברויות חדשות ובריאות נרקמות, 

ושופי, האחד והאהוב, שטס לפני כמה ימים לתערוכה בסין לשבועיים, הפקיד בידי את כל הטוב הזה שנקרא בוני (מוציאה עדיין שיניים וכיוצא בזה) להתמודדות בלעדית. 

ואז מגיע הערב ועייפות היום ואני מתרסקים יחדיו על ספת הרייש ומדליקים טלויזיה על אחד מהערוצים הישראלים. 

זה ערב יום השואה. 

כשאתה חי בחו״ל, ערבים מהסוג הזה יכולים להפתיע אותך כשאתה לא מוכן. מספיק שהיית קצת עסוק / לא בקשר עם החיים בארץ / צפית בשעת לילה מאוחרת בתוכניות ממוקדות, ללא מידע שיכול לקשור את העובדה שיום השואה מתקרב ובקלות אתה יכול למצוא את עצמך חולף על פני היום הזה מבלי בכלל לשים לב. אז נכון, ביקור באינסטגרם מיד לאחר מכן הראה סטוריז שלמים שנצבעו בצבעים ואימרות התואמים את היום ובכל זאת, האם ככה היתי רוצה להזכר ביום הזה? האם ככה היתי רוצה שבוני תיפגש עם היום הזה?

אני הרי מדור ה״לא נשכח ולא נסלח״, נכדה לניצולי שואה, משתדלת להתחבר ליום השואה כמו גם לימים דומים לו, ותחושת הכמעט החמצה הכתה בי.

כבר זמן מה אני מתנהלת עם המחשבה שלא ירחק היום וסיפור השואה יהיה בגדר זיכרון בלבד. תוהה לעצמי, לכשזה יקרה, האם אצטער על שלא היה לי יד בדבר, ולו נגיעה הקטנה ביותר. התשובה הגיעה אתמול. 

אין זה ניסיון התרברבות ובטח שלא צורך במחיאות כפיים. זו התחייבות לצורך הנאה לפעולה – בוני ואני הולכות לחפש ניצולי שואה בלונדון. אין לי מושג לאן זה ילך והאם זה יוליד מתכון לגפילטע אבל מה שבטוח – אני לא הולכת להצטער על זה.

אעדכן בקרוב.

.

האותיות הקטנות:

גם עם פרגיות זה יוצא מעולה!!! בעצם, אפשר להשתמש באיזה חלק של עוף שבא לכם.

מומלץ מאוד להגיש לצד אורז לבן או פירה.

אם אתם משתמשים בשוקיים ורוצים להכין כמות גדולה יותר, אפשר לבקש לחתוך את העצם, כך יכנסו יותר בסיר.

משהו לא ברור או מידע חסר שמעכב אותכם מלהכין את המתכון? 

דברו אלי באינסטגרם – /daniellatepp/

או בעמוד הפייסבוק – gamandgamblog

מבטיחה לענות לכל שאלה הכי מהר שאפשר.

מצאתם טעות כלשהי או שיש לכם איזו תוספת משדרגת או שהתנסתם במתכון וזה שימח אתכם? ספרו לי על כך ואודה לכם מאוד 🙂

.

4 כרעיים נקיים ומומלחים

4 שוקיים נקיים ומומלחים

3 שומר פרוס גס

4-5 כרישה פרוסה גס (רק החלק הבהיר)

צרור טימין טרי (אם אין אז כף של טימין יבש)

4-6 כפות שמן זית 

כפית שטוחה של מלח גרוס

1/2 כפית פלפל שחור גרוס

5 כפות סילאן

3 כוסות מים

(Visited 778 times, 1 visits today)

Steps

1
Done

על אש גבוהה, מחממים סיר רחב עם דופן נמוך (כזה שיש לו גם מכסה). מוסיפים את העוף וצורבים 2-3 דקות מכל צד, עד שהעוף משחים וקריספי. מוציאים את העופות החוצה לקערה, במקומם מוסיפים את פלחי השומר והכרישה וגם אותם נצרוב קלות כ 3 דקות, עד להשחמה (אם יש צורך, מוסיפים עוד כף או שתיים של שמן זית). 

2
Done

מושחמים? מעולה! משבצים פנימה חזרה את העופות, כשהחלק של העור השזוף כלפי מעלה. מפזרים מלח ופלפל, בוזקים מעל 3 כפות סילאן ומפזרים את ענפי הטימין. מוסיפים את המים (שימו לב שהמים צריכים לכסות 3/4 מגובה העופות - לא יותר ולא פחות) ומבאים לרתיחה, תו״כ משקשקים בעדינות את הסיר (בלי להרוס את העיצוב!) ומשקים קצת מלמעלה בעזרת כף. כשהמים רתחו מעבירים לאש נמוכה וסוגרים עם מכסה לשעה + חצי שעה מכוסה חלקית (סה״כ שעה וחצי). כל 15 דקות פותחים את המכסה ומשקים מלמעלה עם הרוטב שנוצר. 

3
Done

לאחר שעה וחצי, העוף והירקות כבר צריכים להיות נימוחים ויפיפיים - רק נשאר פיניש אחרון - בוזקים מעל ובאחידות את יתרת הסילאן ומעבירים את הסיר ללא מכסה לתנור שחומם מראש על 220 מעלות ל 4-5 דקות.

4
Done

וואו אם הגעתם לכאן זה אומר שממש בקרוב הולך להיות לכם ממש טעים :)

בתיאבון!

5
Done
previous
קרקר חומוס משגע! ללא גלוטן ומתאים לטבעונים
next
דמקה סלמון
previous
קרקר חומוס משגע! ללא גלוטן ומתאים לטבעונים
next
דמקה סלמון
Site is using a trial version of the theme. Please enter your purchase code in theme settings to activate it or purchase this wordpress theme here