0 0
גריסיני 100% כוסמין (גם טבעוני)

Share it on your social network:

Or you can just copy and share this url

גריסיני 100% כוסמין (גם טבעוני)

  • Serves 50
  • Easy

Directions

Share

רילי? יו מייד איט? אר יו שור יור נוט ליינג? אמר טומי המועסק של שופי במבטא בריטי כבד. 

יס טומי, פור רילי רילי נוט ג׳סט רילי. עניתי מסופקת מהשאלה ומובכת מהעובדה שהוא כל כך מורשם מהגריסיני כוסמין הכה פשוטים להכנה האלו. יאללה טומי אני זזתי אנד קארפול, אה? איטס וורי ממכר אמרתי, ובריצה קלה עשיתי את דרכי להוציא את בוני מהגן לפני הזמן כי אני כבר לא נושמת סדיר. 

אומרים שעם ההורות מגיעים גם יסורי המצפון ואני כבר כמעט השתכנעתי שזה פסח עלי, כמעט עד לפני שלושה ימים. מאז שבוני בגן הגוף שלי כואב מחוסר הוודאות של מה קורה עם הילדה שלי בכל השעות האלו שהיא לא איתי. האם היא מטופלת היטב? איך היא חווה את האנגלית האבסולוטית כשהיא שומעת רק עברית בבית? האם הגננות נכונות עבורה? מחליפים לה בזמן? רעבה? צמאה? מקנחים לה את האף עכשיו כשהיא מנוזלת? העצבנות והבכי בלילות זה רק בגלל השיניים או שהיא מנסה להגיד לנו משהו? 

עד שיש לי זמן פעולה ושקט, המחשבות לא נותנות לי מנוח. אני מאמינה שזה יתמתן בקרוב לא? אבל כמה קרוב זו החידה… 

ושהדיבור החרדתי לא יטעה אתכם – אני סופר קול מאמא (עכשיו אחרי כל חשיפת הרהורי הלב לכי תשכנעי מישהו שאת לא חרדה מהלכת..) אבל בחיי, אמיתי. לא מתרגשת יותר מדי, מתחילת הדרך מלמדת את ניל להתמסר לעולם בלי פחד ובלי דרמות מיותרות וכך היא באמת גם היום ולכן הגננות היו בשוק שביום הראשון בחייה בגן היא אמרה יפה לאבא ומאמא ״בא בא״ והתפנתה למשחקיה ואותנו פינו גם כן. 

ובכלל, ביחס לעובדה שגדלתי תחת אמא חרדתית כמעט על הספרקטרום האישפוזי, אני ממש קול. נראה לי. אולי לא?

טוב, ימים יגידו והבלוג יעדכן. 

בינתיים, דחוף לכו תכינו גריסיני 100% כוסמין הכי קל, בריא (אין קמח לבן ואין סוכר לבן) משתלם (כי יוצאים מלא והם נשמרים מצויין בשקית או צנצנת אטומה) טעים וממכר בעולם הזה. 

מושלם לתינוקות מעל גיל שנה ולתינוקות המגודלים יותר כנשנוש ערב מול הטלויזיה 🙂

.

כ 50 יחידות (לא להלחץ, זה מתחסל)

500 גרם קמח כוסמין (3.5 כוסות)

10 גרם (1 כף) שמרים יבשים

300 גרם מים בטמפ׳ החדר (כוס ורבע)

4 כפות דבש / סוכר חום

2 כפיות שטוחות של מלח 

65 גרם שמן זית (1/3 כוס)

3 כפות שומשום -אופציה

3 כפות פרג – אופציה

מעט מלח גס

.

האותיות הקטנות:

שימו לב!

אפשר להחליף את הפרג והשומשום בזרעי צ׳יה או פשתן או זרעים אחרים אם בא לכם

אם גם ילדים קטנים עתידים לנשנש מהגריסיני אז על המקלות שלהם אפשר לא לפזר מלח גס מעל

אני השתמשתי ב 350 גרם מים שזה כמעט כוס וחצי (הבצק שלי היה ממש צמא:). יש המון גורמים משפיעים על כמות המים הנדרשת החל מטמפ׳ החדר וכמות הלחות ועד סוג הקמח לכן שימו לב למרקם שמתגבש ובמידה ויש צורך תוסיפו מים במנות של כף בכל פעם.

אנחנו רוצים להגיע למרקם גמיש, יציב וטיפונת דביק אבל לא מדי.

אפשר מאוד לעשות את הבצק ביד ללא מיקסר. פשוט לשים את הבצק כ 13-15 דקות. 

זהירות מלישת יתר, אנחנו רוצים ללוש היטב כדי לפתח רשת גלוטן אבל אנחנו לא רוצים שהבצק יתחמם ויהרס. לכן כמות הזמן המספקת במיקסר תהיה כ – 10 דקות ולישה ידנית תהיה 13-15 דקות

אם אחרי ששמנו את כל החומרים בבלנדר ואחרי כמה דקות טובות של ערבול אתם רואים שהבצק נוזלי ולא מתאסף והוא מתפזר לכל עבר, תוסיפו מעט קמח. כל פעם ממש קצת וחכו רגע לראות איך הבצק מגיב לפני שאתם מוסיפים עוד קצת.

התפחה משתנה בהתאם למזג האויר, בימים חמים נוכל להגיע להתפחה מלאה תוך 30 דקות ובימים מאוד קרים לפעמים נצטרך גם שעה וחצי. לכן המדד היחיד שיבטיח לנו הצלחה זה לדאוג שהבצק הכפיל את נפחו. לא פחות מזה ולא הרבה יותר מזה.

ואם ביותר מזה עסקינן, בואו נדבר על התפחת יתר 

כשמו כן הוא – התפחנו בהגזמה והשמרים פעלו יתר על המידה. לרוב זה יתבטא בריח חמצמץ וגבשושים על גבי הבצק. במצב כזה רצוי לא להשתמש בבצק גם מבחינה בריאותית וגם כי הבצק איבד את האלסטיות שלו ולרוב יתלווה טעם לוואי. לכן טיפ חשוב! אם אתם עסוקים בכמה דברים במקביל, מרגישים שאתם לא מספיקים להגיע להתעסק עם הבצק בזמן או צריכים לצאת מהבית – שימו את הבצק במקרר. הבצק יכול להשאר במקרר כמה שעות טובות. זכרו – הזמן הוא לא פקטור – אנחנו רוצים להכפיל נפח.

משהו לא ברור או מידע חסר שמעכב אותכם מלהכין את המתכון? 

דברו אלי באינסטגרם – /daniellatepp/

או בעמוד הפייסבוק – gamandgamblog

מבטיחה לענות לכל שאלה הכי מהר שאפשר.

מצאתם טעות כלשהי או שיש לכם איזו תוספת משדרגת אושהתנסתם במתכון וזה שימח אתכם? ספרו לי על כך ואודה לכם מאוד 🙂

.

(Visited 3,535 times, 3 visits today)

Steps

1
Done

במיקסר שמים את הקמח והשמרים ומערבבים קלות. מוסיפים את הדבש ומתחילים לערבל במהירות נמוכה תו״כ מוסיפים השומשום ואת המים. לאחר דקה של עירבול ניתן להוסיף את המלח והשמן.

מגבירים למהירות בינונית / גבוהה ל 7 דקות ולאחר מכן שתי דקות אחרונות במהירות גבוהה. אנחנו רוצים לראות התאספות של הבצק גמיש ורך סביב הוו לישה. 

2
Done

משמנים מעט את כפות הידיים, נותנים דקה של לישה עם היד. יוצרים כדור ומכסים את הקערה בניילון נצמד או מגבת ומאפשרים התפחה של כ50-60 דקות בקיץ ובבזג אויר קר יכול להגיע גם לשעה וחצי. אנחנו נרצה להגיע להכפלת הנפח.

3
Done

כשהבצק תפח, נסיר את הנפח תו״כ קיפול הבצק. נחלק את הבצק לארבע חלקים (או בהתאם למשטח העבודה שיש לכם, העיקר שיהיה לכם נוח לעבוד עם הבצק). 

4
Done

נעביר חלק אחד של הבצק למשטח משומן קלות (אני השתמשתי בספרי שמן) ונרדד לעובי של כ 0.5 ס״מ בצורה מלבנית (אם לא ממש יוצא מלבן אפשר להעזר בסכין). 

5
Done

נחתוך רצועות בעובי של 1 ס״מ ונעביר לתבנית עם נייר אפייה עם מעט מרווח בין אחת לשנייה. (אם תו״כ הבצק מתכווץ ניתן למתוח מעט בעזרת הידיים). ניתן התפחה של 20 דקות. בזמן הזאת אפשר לחמם תנור ל 175 מעלות.

6
Done

מברישים בעדינות מים על הרצועות, בוזקים מעל מעט מלח גס ומכניסים לתנור ל 20 דקות (או עד שהמקלות מתקשים לגמרי)

7
Done
previous
הכל בסיר אחד – אורז עם בשר טחון וירוקים
next
מרק טום יאם / Tom Yam Goong 
previous
הכל בסיר אחד – אורז עם בשר טחון וירוקים
next
מרק טום יאם / Tom Yam Goong 
Site is using a trial version of the theme. Please enter your purchase code in theme settings to activate it or purchase this wordpress theme here